Motor Bakım ve Onarımı

Arıza arama; sistem üzerinde herhangi bir olumsuzluğun tespit ederek giderilmesidir Arıza ararken aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir
Kaza ve yangına karşı gerekli emniyet tedbirleri alınmalıdır.
Yakıt ve akü kontrollerinde ateşle yaklaşılmaması gerekir.
Arızaya eti kolay ve en basit onarımlardan başlanmalıdır.
Hiçbir -zaman bilinmeyen ve anlaşılmayan işlerle uğraşılmamalıdır.
Tekerler ve lastik Değişimi:
Patlayan lastiğin sürücü tarafından değiştirilmesi gereklidir. Bunun için araçlarda yedek teker (Stepne) bulundurulması zorunludur. Tekerlek değiştirilirken şu işlemler yapılır;
İşe boşlamadan önce her türlü emniyet tedbiri alınmalı. Aracın kaymaması için tekerleklerin önüne ve arkasına takoz koyunuz. El frenini çekmeyi unutmayınız.
Krikoyu Değişecek olan tekerleğin bulunduğu dingil veya karoser de bulunan kriko yerine yerleştiriniz. (araçta başka yerlere kriko yerleştirmeyiniz.)
Kriko kaldırılmadan jant kapağını sökün. Bijon somunlarını gevşetin.
Tekerlek kriko ile kaldırılarak Bijon somunlarını sökün. Tekerlek balansının bozulmaması için somunlar belirli bir sıraya göre sökülmelidir (takılırken sökme işleminin tersi uygulanmalıdır).
Yedek lastik yerine takılarak bijonları sıkın.
Aracı krikodan indirin. Bijonları tekrar kontrol edin. Jant kapaklarını yerine takın.
Not: Bijonların temizliğini kuru bezle yapınız.
Tekerleklerde Zincir Takılması:
Kışın karlı ve buzlu havalarda aracın kaynaması ve patinaj yapmaması için zincir takmak gerek Sürücüler Karayolları Trafik Kanununa göre araçlarında zincir bulundurmakla yükümlüdürler zincir, tekerlek sökülerek veya araç üzerinde iken de takılabilir. Takılırken şu kurallara uyulur;
Zincir önden çekişli Araçlarda ön, arkadan itişli araçlarda arka tekerleklere takılır.
Zincir satın alınırken tekerlek ölçülerine uygun olanı seçilmelidir.
ARACIN HEMEN DURDURULUP KONTAĞIN KAPATILMASINI GEREKTİREN ARIZALAR:
Yağ ikaz lambası yanarsa; yağlama, donanımında yağ basıncının yetersiz olduğunu gösterir. Kontak kapatılıp, yağ sevesi yağ müşir bağlantı kabalları kontrol edilmelidir.
Şarj lambası yanarsa; şarj sisteminin devre dışı olduğunu gösterir. Vantilatör kayışı kontrol edilir.
Motordan değişik ses gelmesi; Motordan anormal bir ses geldiğinde kontağın kapatılması gerekir. Supap kesmiş, dişli sıyırmış, kollar yatağından çıkmış vb. olabilir, Motor kesinlikle çalıştırılmamalıdır. Çekilerek servise götürülmelidir.
Yanık kablo kokusu alınırsa; Elektrik kablo bağlantılarında kısa devre vardır. Kontak kapatılıp akı) kutup başı çıkarılır. Kablo bağlantıları kontrol edilir.